Dünyanın En Eski Sezonluk Bileti 129 Yıl Sonra İade Edildi

Yazan: YNWA8 28 Mart 2013 Perşembe 0 yorum
1884 yılında biletin ait olduğu kulüp daha ikinci yılını doldururken ve dünyanın ilk profesyonel futbol liginin bulunmasına henüz dört yıl varken bu bilet ve sahibi takımına olan bağlılığını kombine bilet alarak göstermişti. Bu adamın ismi Lenoard Metcalfe'ydi. Aynı zamanda Burnley FC'nin sol bek ve kanat futbolcusuydu. Bu kart ile hem kulübe girebilen üye kartı gibi hem de sezonluk bilet gibi işlevlere sahipti.

129 yıl sonra bu bilet torununun oğluna David Metcalfe'ye geçti. Kendisi bu bileti satıp para kazanmak yerine ait olduğu yere dönmesine yardımcı oldu. Bunu da şu sözleri ile açıkladı:

"Babam bileti bana 25 yıl önce verdi. Beni maçlara götürürdü. Benim oğlum James ise, Burnley FC ile ilgilenmedi. Bu yüzden de en iyi seçenek biletin ait olduğu yere dönmesiydi diye düşündüm. İnsanlar neden bileti satmadığımı, çok değerli olabileceğini söylediler ama ben bunun doğru olmayacağını düşündüm. Bilet kesinlikle ait olduğu yere dönmeliydi."

Sezonluk bilet şimdiki para ile  2.25$ değerinde. Burnley'nin şimdiki sezonluk biletinin değeri 690$.

Bu şu ana kadar bulunan en eski bilet olabilir ama bildiğim kadarıyla Liverpool müzesinde 1883/84 sezonuna ait bir Everton bileti var. Everton'ın Anfield'da oynadığı zamanlardan. Biliyorsunuz Anfield ilk önce Everton'a aitti. Daha sonra Liverpool'a verildi.

Paradan daha önemli şeyler var diye gözümüze gözümüze sokarak hatırlatan David'e teşekkür etmemiz gerekiyor.




0 yorum:

Yorum Gönder